Januari-Juni

Kommentera
 
Januari
 
Gick mest och räknade ner dagarna. Var aldrig speciellt nervös för själva förlossningen utan mer för hur livet skulle se ut efter. Men det absolut jobbigaste var att inte vet när det skulle ske. Sovde mycket. Och egentligen handlade nog Januari mest om att räkna dagar.
 
Februari
Vaknade den 7 februari tidigt på morgonen av att ha ont. Hon skulle ju födas den 14 februari så jag tänkte nog aldrig riktigt på att förlossningen kunde vara på gång. Man blir så fäst vid ett datum. Många sa att jag förmodligen skulle gå över tiden. Därför förstod jag inte att det kunde vara på gång redan nu. Efter att tagit en dusch och vandrat runt i huset medan jag försökte andas mellan värkarna ett par timmar bestämde jag mig för att väcka Johan. Vi ringde förlossningen och vi fick åka in. Tänkte först inte ta med mig min halvfärdiga BBväska. Men sa "Den kan ju följa med och ligga kvar i bilen". Det var tur den fick åka med, för resten vet ni ju hur det gick..
 
Mars
Helt ärligt minns jag inte så mycket från denna månad förutom att vi försöka vänja oss vid det nya livet. Belle sov mest. T o m på natten sovde hon mellan amningarna. Vi myste nog mest i soffan.
 
April
'
Vi åkte faktiskt iväg på en liten weekend med våran 8 veckor gamla bebis. Det var mysigt och gick hur bra som helst. Såhär iefterhand så har jag insett att det är lättast att ha med sig bebisar när dom är minst haha. Skulle vara spännade och se hur det skulle gå att ha med sig henne nu när hon närmar sig 11 månader. Lite mer svettigt tror jag ;)
Vi gick ut och åt middag på kvällen och Belle sovde hela tiden i vagnen. 
 
Maj
 
Har nog aldrig promenerat så mycket som jag gjor detta år. Blev en hel del barnvagnspromenader. Dock bytte vi tidigt till sittdelen i vagen eftersom hon inte gillade att ligga ner när hon inte sov. Hände ett par gånger att jag fick bära henne hem när jag inte kunde uthärda ljudet av en missnöjd bebis. Blev betydligt bättre när vi sedan bytte till sittdelen.
 
Juni
 
 
6 juni, då hade vi vår namnigivning för Belle Emma Marie. Lätt att komma ihåg detta datum då det både är nationaldagen och att året innan, samma dag, jag fick det postiviva graviditetstestet. En dag som jag alltid kommer minnas. Vi kunde inte ha haft en bättre dag trots ett riktigt dåligt väder, som gjorde att vi fick styra om våra planer. Vi hade gjort det väldigt enkelt för oss. Och det är jag glad för. 30 gäster var det. Familj och 2 av mina vänner som verkligen varit nära mig under tiden från önskan om en graviditet, till att genomgå den.
Det var en fin dag helt klart.