varning för dåligt humör

Kommentera
Usch idag har jag mest känt mig irriterad.
Började när jag skulle ut och skotta snö, då det snöat rejält mycket här. Och det var inte direkt sånn här fin pudersnö utan rejäl blötsnö. Måste ju varit plusgrader. 45 minuter tog det att skotta våran lilla gård (johan är borta hela dagen/kvällen ifall ni undrar varför han inte skottar). Det var alltså ett ganska kämpigt motionspass för ett gravid kvinna i snart vecka 39. 
Bestämde mig sen för att åka iväg med en lampa åt mormor samt handla lite saker. 
Påväg till mormor så får en mötande bil sladd och det var nära att jag skulle vara med i en olycka. Jag hytte med näven och några väl valda könsord hann tyvärr lämna min mun, då jag inte tyckte karln höll hastighetsbegränsningen... 
När jag sedan kom fram till mormor och ska parkera på gästparkeringen så bedömmer jag nog  snömängden lite dåligt vilket resulterar att jag kör fast i en plogkant. Japp, en vanlig liten mesig plogkant. Gick inte köra varken fram eller bak och efter liten stund ser jag hur all aktivitet på  ica södermalm stannar av och folk står bara å stirra på mig och mitt problem. Blev så jävulskt irriterad på alla runt omkring. Så typiskt vi svenskar att bara glo och inte hjälpa till. Såg säkert 3 karlar bara stod med händerna i byxfickorna och stirrade. Började naturligtvis grina.. då jag fortfarande var lite skärrad över den där bilen som höll sladda in i min några minuter tidigare. Ringde min pappa, men tyvärr var han några mil från stan och kunde inte hjälpa mig. Samtidigt sitter det en kvinna i en bil brevid mig som förmodligen käkat flera kilon blängsylta. (Jag ska aldrig bli en sånn). 

Tack och lov finns det potential för en bättre värld, för en karl med traktor hjälpte mej att putta på bilen med skopan och jag tog mig loss. Vilken lycka och jag kunde torka mina tårar och köra vidare. Ides inte ens försöka parkera någon annanstans  i närheten.. 

Nåväl har hunnit uträtta alla ärenden även om det var lite gupp på vägen ( i det här fallet bokstavligt talat). Men nästa gång det snöar håller jag mig nog hemma, eller så kommer jag vara mer uppmärksam på plogkanter.