fynd och mat

Kommentera

Kolla vilken söt korg/påse jag ha köpt idag! Perfekt att ha Belles (få) leksaker i här i vardagsrummet. Denna har jag otippat fyndat på dollar. Vet inte vad som hänt där, men tycker det har hänt något med utbudet på inredningsavdelningen. 

Har just vaggat gumman till sömn. Ungefär 20 minuter tog det. Det gäller att inte ge upp. Först när man lägger henne där är hon jätte pigg och man tänker "detta kommer aldrig gå". Hon sprattlar och rör sig. Sedan blir hon irriterad.  Och därefter börjar hon grina/gnälla. Då är jag så sugen på plock upp henne igen. Men det eskalerar sällan till ett riktigt gråt utan hon slappnar av efter ett tag och så somnar hon... och när hon börjar snarka och tutten ramlar ur munnen kan man lämna rummet. Mission completed. 
Sjunger alltid för henne och smeker hennes panna. Det gillar hon och det får henne att slappna av.

Hon sover som längst 9-10 timmar innan hon vaknar och är hungrig. Hon äter sjukt mycket på kvällen så det är väl därför hon klarar sig utan mat. Hon äter förresten mycket hela dagen. Jag ammar henne varannan (ibland var tredje) timme. Det låter ofta och det är det. Hon vill äta oftam Men jag älskar amningen. Det är det mysigaste som finns. Dock så äter hon max 10-15 minuter så egentligen är det inte så mycket tid per dag om man slår ihop alla gånger. 
Om 2 månader till ska det ju börjas med annan mat då amningen kanske inte räcker till ordentligt. Tiden går så jävla fort. Vill ha mer bebisar. Älskar bebisar. Vill alltid ha bebisar.... Det är det bästa som finns.