onsdag

Kommentera

Idag har vi varit ute nästan hela dagen. Efter så många timmar i vagnen så behöver den här damen roa sig fritt ett tag. Då passar jag på att slappa i soffan. Belle är inne i en period med micro powernaps. Max 30 min åt gången. Så ja, man hinner inte så mycket här hemma. Skulle vilja röja upp på övervåningen men jag vill inte ha henne på golvet där då vi inte skaffat någon grind än. Hon är så snabb så man får inte tappa fokus en endaste sekund. Skulle aldrig förlåta mig själv om hon får ner för trappen. Får vänta tills Johan är hemma eller om hon mot förmodan skulle sova en längre stund i vagnen här nere.  Men en grind vore bra att köpa nu. 

Jag är ju också  inne på måla våran trapp nu. Men ja, då tycker Johan vi även ska byta golv i hallen och under trappen till samma vi har i köket. Det är inget fel på golvet men det skulle fint. 
Men då blir hela projektet genast dyrare. För golvet i köket var rätt dyrt...Det tål att tänkas på. 
Vi lever ju på en mammapeng och ett studielån så man måste tänka igenom sina utgifter. När man har hus måste man också ha en buffert för oväntade utgifter. För sånna kommer. Och då känner jag att dom pengarna inte ska gå till sånna här..estetiska projekt. 

Det duger egentligen som det är nu, men det är ju alltid kul att piffa till i sitt hem;)