Måndag

Kommentera

Känns som min förkylning bara tagit nya tag om mig.  Är så less. Belle verkar däremot vara så gott som återställd. Och det är ju faktiskt det viktigaste. Hon har kvar liiite hosta men hon verkar lika pigg och glad som vanligt igen.

Jag hoppas jag blir helt frisk innan förlossningen. Känns som jag behöver alla krafter jag kan få! 
Jag har iaf vilat väääldigt mycket senaste tiden så jag känner mig faktiskt "redo". 

Med erfarenhet från förra förlossningen så vet jag att man behöver äta och sova ordentligt innan det är dags. Jag har verkligen tillåtit mig att slappa så mycket det bara går nu när jag varit sjukskriven. Och det har varit så skönt. Och det är ju faktiskt därför man är sjukskriven. För att vila upp sig. För sedan blir det tyvärr inte så mycket vila. Inte i början iaf. Så det gäller att ligga på plus på sömnkontot.


Nu längtar jag verkligen till julafton! Belle går bara 2 dagar till på förskolan innan hon får "jullov". Vi vet väl inte hur länge hon blir hemma. Det beror på hur allt går med bebisen här hemma. Tror det är viktigt att hon får vara med ibörjan och inte känna sig utesluten på något vis. Har ju ingen aning om hur hon kommer reagera på det nya livet. Kan ju visserligen vara skönt för henne att vara på förskolan där "allt är som vanligt" då det är för mycket nytt här hemma. Barn gillar ju rutiner och förändringar kan vara lite skrämmande.

Men vi får se. Johan börjar ju också jobba som lärare mitt i allt. Vi får helt enkelt se hur det kommer funka med allt och ta beslut efter det! 


Än så länge känns det inte som det är någon bebis på gång. Även om jag har mycket sammandragningar och förvärkar. Det är helt klart av en annan sort nu! Men jag tror inte jag kommer få så mycket tidigare. Jag går ju in i vecka 39 imorn och det var i DEN veckan Belle föddes. Så ifall bebisen gör som storasyster är det ju faktiskt snart dags ändå...