jag har en rolig nyhet att berätta

Kommentera


Den första 1 april kommer jag bli delägare i företaget. Margareta kommer gå i pension och jag kommer ta över hennes del. 
Känns så jäkla roligt. Och spännande. 
Det kommer bli lite mer ansvar, lite mer att göra utöver klippa och färga.. och lite mer man kan påverka och förändra. Känner mig pepp! 
Det känns naturligtvis lite nervöst att bli egen företagare. Men tror det kommer bli roligt.
Det känns dock lite tråkigt att Maggan ska sluta och vi bara kommer vara 2 istället för 3.

Det blir alltså jag och min mor som kommer jobba.
Många undrar hur det går att jobba med sin mamma egentligen. Vet ni hur det går? Jätte bra. Nu har vi jobbat 7 år tillsammans snart. (Eller 6 år. Jag har ju varit mammaledig ett år). 
Kan inte komma på något tillfälle alls det har uppstått något problem. Det är väl viktigt att man skiljer på jobb och privatliv. När man är på jobbet är man arbetskamrater och när man är hemma är det mor och dotter. 
Kallar henne Karin på arbetet och mamma på fritiden.
Det är även viktigt att vara öppen med varandra eftersom vi är sådan liten arbetsplats (gäller nog även om man inte har mor/dotter förhållande)
Man umgås så nära varandra så det är viktigt att berätta om man känner sig ledsen, om något har hänt osv. Det för att undvika missförstånd och att man  då har förståelse för varandra.
Berättade i princip dagen efter jag kissade på pinnen att jag var gravid. Och då hade dom förståelse för mig om jag kände mig trött och illamående. Så det är viktigt.!

Det ska bli spännande att börja jobba igen.
Ser verkligen framemot att få lära mig lite nya grejer så som bokföring. (Har redan tjuvstartat lite) ser också framemot att träffa mina kunder, få vara kreativ och bli en ännu bättre frisör. Ja. För man kan aldrig bli bra nog i detta yrke. Det finns som inget stopp. 
Känner pepp på testa nya saker och lära mig mer! Det blir lite utav en nystart att börja igen.

Men först. Vara mamma ett par månader till!