våran helg

2 kommentarer
Helgen lider mot sitt slut. Vi har varit sysselsatta hela helgen i princip.
Igår så var vi på jobbet och fixade lite och gjorde om. Belle rev mest ner allt och jag fick räkna till 10 ett par gånger. Allt som inte får röras är det mest intressanta. 
Nå, sedan gick vi hem till mamma och pappa och jag lämnade Belle där för att fara till Maria. 
Vi gick ut och åt middag sedan var vi hos henne och lekte massa lekar ett gäng. Har inte skrattat så mycket på länge alltså. Sedan gick vi ut och jag spelade mest blackjack. Vann 240 kronor så jag är rätt nöjd. Johan har ju lärt mig hur jag ska tänka. Han är en riktig kort och spelmänniska. När vi träffades spelade han mycket poker. Han levde t o m på det under ett par år. Men det är ingenting man kan hålla på med förevigt. Och jag är glad han utbildar sig. 
Hursomhelst. En jätte kul kväll hade jag med mina alkoholfria öl! 

Imorse när vi vaknade så åkte jag Belle och mamma å pappa till stugan och åkte skidor! Första skidturen för detta år. 

Belle åkte i pulkan efter mig.

Vi kom hem kanske vid 13. Då var vi rätt trötta så vi tog en 2 timmars powernap. Det var så skönt och behövligt. 
Sedan åt vi stuvade makaroner och korv innan jag lämnade henne hos sin farmor och farfar. Då jag hade hockeyträning. Vi ska ju ha match i veckan så jag försökte verkligen ge järnet idag.
Börjar bli lite nervös inför min första match. Men det kan nog gå bra. Jag får göra mitt bästa och det får duga.
Jag är glad att jag har kommit så långt i livet att jag är mindre rädd att göra bort mig. Det är ingenting som skrämmer mig längre. Det gör att jag vågar mer.
Det största hindret är rädsla. Och det är ju tråkigt om en känsla ska stå ivägen för att utvecklas. Jag känner mig så pass trygg i mig själv att jag vet att mina prestationer inte har något med mitt egna värde att göra.
Bara för att jag gör något som är mindre bra betyder de inte att jag är mindre bra. 
Det är viktigt att komma ihåg. Önskar bara jag visste det när jag var yngre....





 
1 Gabriella :

skriven

Tycker att du verkar se så klokt på livet och vikten av sitt eget välmående och självkänsla. Att sitt egna värde inte har med sina prestationer att göra ska jag ta till mig. Som sagt, klokt! :-)

Svar: Ja, jag tror stenhårt på att göra det. Det är viktigt att må bra själv. annars är det svårt att kunna ge till andra! tack ♡
lindaforsgren.blogg.se

2 mary:

skriven

puss och kram/samsung B

Svar:
lindaforsgren.blogg.se