livet

Kommentera
Jag tror Belles förkylning är på bättringsvägen. 
Jag känner mig betydligt piggare idag.
Helt ärligt har det varit några jobbiga dagar. 
Grät en kväll när Belle bara grät och inte ville sova. Tur att vi är två! Johan har ett fantastisk tålamod. Både med en grinig bebis och en grinig sambo;)
Att vara mamma är inte bara solsken hela tiden.
Kan ibland skämmas för att känna såhär.
Tappa tålamodet, bli ledsen, känna mig irriterad. Det känns som jag inte har rätt att känna så här. Särskilt när jag längtat så länge efter henne. Då är det som att någon röst inom mig säger åt mig att jag inte får. För det här är något du drömt om och du ska vara tacksam.
Jag vet inte hur jag ska förklara riktigt. Ni kanske förstår. 

Men det spelar nog ingen roll om man längat en månad eller ett år. Man är lika mycket mamma och har lika stor rätt att känna precis vad man vill. Jag vet ju det. 

Det är inte roligt att se sitt barn vara sjuk. Det påverkar mig mer än jag trodde. Nu är det ju bara en förkylning men för ett barn blir det en ond cirkel. Dom äter dåligt, sover dåligt och då blir humöret lika påverkat som bara förkylningen i sig. Och när man inte kan göra något som får dom att må bättre känner man sig dålig. 

Det gör ont ibland att ha barn. Älskar henne. Hoppas hon blir frisk snart.