Vecka 36

Kommentera

Har de senaste dagarna haft ett jobbigt illamående. Särskilt på natten. Inte så roligt. Tycker illamåendet är det värsta symtomet under graviditeten. Har fortfarande en hel del sammandragningar direkt jag anstränger mig för mycket. Så ja, det är nog bra jag är hemma. Men det är inte speciellt roligt att vara sjukskriven om jag ska vara ärlig. Längtar efter jobbet även om jag vet att det inte skulle funka i det tillstånd jag är i.
Nåväl. Det är inte så länge kvar nu! Även om jag har mina fysiska åkommor är jag ändå lycklig och förväntansfull. Låter inte min kropp få påverka min sinnesstämning! Så det är inte synd om mig.

Vi har nog det mesta förberett här hemma. Det är några smågrejer vi inte fixat men det får vi ta sen. Vi ska iaf montera upp skötbordet igen och fylla på med blöjor och sånt så vi slipper göra det direkt vi kommer hem. Har köpt väldigt lite till den här bebisen. På så sätt har den här gravditeten varit "lugnare". Det har inte varit sånt stort fokus på att skaffa grejer. Utan jag ha mest kunnat njuta av att bara vara gravid. Även om det är mysigt att köpa,planera och boa in sig. Men det har varit på en betydligt lägre nivå.
Det som är bra är ju att den här bebisen kommer samma årstid som Belle föddes så alla vinter/vår/sommar/höst grejjer kommer matcha storleksmässigt.

Belle har ju ingen aning än så länge på vad som kommer hända. Att vi ska få en bebis i huset. Hon är ju väldigt förtjust i bebisar. Men vi får väl se om lillasyskon är lika häftig;)