Vecka 31!

Kommentera

Har aldrig längtat så mycket till Jul och nyår! Undra om bebisen kommer då? Fast helst skulle jag vilja att den bestämde sig för att komma efter nyår, alltså 2017! Fast det vore ju ganska häftigt om förlossningen startade på självaste nyårsafton och sedan föds bebisen just efter tolvslaget, den 1 januari.
Ja, det ska bli så spännande. Jag ha börjat tänka mycket på förlossningen och har t o m köpt lite till BBväskan. Denna gång ska jag verkligen packa ordentligt. Glömde både schampo/balsam och borste sist. Och jag ska unna mig en ny fin mjukisdress att ta på mig efter jag fått duscha efteråt.
Till bebisen ska jag ta med mig bara pyjamaser. Det var det lättaste att klä dem i ibörjan. Möjligtvis någon omlottbody och byxor. Inga sånna här grejer man måste dra över huvudet. Jag vet exakt vilka kläder vi ska ha med oss!

Nu börjar jag faktiskt känna av gravditeten mer och mer. Känner av i benen och jag har börjat få mer och mer sammandragningar. Har hitills gått upp 11 kg. Från 54 till 65 kg. Fick först lite panik när jag såg vikten men sedan tog jag mig i kragen och tänkte " äsch vad fan, det är så det är. Jag kan inte påverka det. Jag är ju faktiskt gravid...". Sedan har jag lämnat det där bakom mig...

Så ja, det klart det känns i kroppen att jag är gravid! Det är tungt emellanåt. Men igår när jag låg i sängen och skulle sova,låg en varm och mysig Belle tätt intill mig och en livlig bebis i magen hade någon slags kvällsgympa, DÅ kände jag mig sjukt tacksam..
Man ska aldrig ta barn förgivet! ♡