Helgen!

Kommentera

Söndag och nu väntar vi mest på att Johan ska komma hem. Nästan 3 dagar har han varit borta men som tur är har jag fått hjälp av Johans och mina föräldrar. 

Men ungarna har skött sig exemplariskt (Förutom att dom vaknade 04 imorse;)

Men jag tycker det är viktigt att få komma iväg på lite egna äventyr. Utan familjen. Jag tror det gör gott för alla.
Jag däremot är inte alls redo att lämna barnen, framförallt Elsie. Jag börjar faktiskt gruva mig lite inför Håkan Hellström konserten. Jag vet inte om jag kommer klara av att lämna bort henne. (Då kommer hon vara 6 månader ungefär). Så jag kommer hålla det öppet för eventuella förändringar i planerna. Jag vet ju att hon och Belle kommer ha det superbra hos sina mor och farföräldrar. Men om det gör ont i hjärtat kommer jag inte kunna njuta av att åka iväg.

Jag har faktiskt väldigt svårt att lämna barnen. Belle var ju över 1 år innan vi åkte iväg en helg och sovde på hotell. Vi har ju lämnat bort henne någon natt men ändå varit nära hem.
Jag ser absolut inte snett på dem som lämnar bort barnen, snarare tvärtom. Tror somsagt det är jätte nyttigt att få komma iväg och ladda batterierna.  Det behövs! Oavsett om man åker iväg själv eller tillsammans med sin partner. Framförallt som par behöver man nog emellanåt lite tid för varandra. 

Vi har iaf haft en jättebra helg tillsammans och allt har rullat på bra. 

Vi hängde i Johans stuga från fredag-lördsg och sen åkte vi hem till mamma och pappa igår. Så det har inte gått någon nöd på oss;)  Idag vaknade barnen dock supertidigt. Klockan 04 ville Elsie stiga upp och Belle vaknade ju naturligtvis då också, eftersom vi alla sovde tillsammans. Så den här dagen kommer bli lång! Men vi har hunnit med en långpromenad på över 5km! Belle har nämligen börjat älska åka vagn igen Och pratar ofta om att hon vill ut med vagnen. Får passa på att promenerar så ofta det går, medans det håller i sig;)