Måndag

Kommentera

Den här helgen har jag kramat mina barn extra mycket. Även om man aldrig kan kramas nog mycket. Det som händer "där ute i världen" har börjat hända i våran värld. I vårat land. Det är så nära att det är läskigt.


Idag är det måndag och vi har fixat på med lite allt möjligt. Pinsamt nog hade vi inte skickat in Elsies uppgifter om hennes namn till skatteverket. Tänkte att det kanske var på tiden eftersom det närmar sig namngivningen. Och så har vi bokat tid så Johan får skriva på faderskapet. Jepp, det hade vi inte heller gjort. Och sist men inte minst har vi sökt förskoleplats till Elsie. Så efter lite velande har vi bestämt att hon ska börja nångång feb/mars 2018. Då är hon alltså 1 år och 3 månader ungefär. Hoppas verkligen att hon får plats på Belles förskola. Så jag kommer alltså börja jobba kring Jul och sedan ska Johan vara hemma några månader. 

Men det är länge kvar;)

Dessutom har vi hunnit göra palt till påsk. Bara det är en dagsprojekt. Dessutom med 2 barn 😂 men men, inget är omöjligt och palten ligger i grytan nu. 3 kg potatis resulterade i 22 paltar.

Nu ska vi bara ta tag i lite tvätt sedan får det vara nog för denna dag. Vill försöka få undan det mesta när vi båda är hemma. Då kan jag med gott samvete ta det lite lugnare dom dagar Belle är på förskolan. Eller om jag vill hitta på något. Eller bara vila.