Förskoledags!

Kommentera

Klockan 7 imorse stod hon redo. Hon har aldrig varit så snabb med att ta på sig skor och kläder. Problemet var bara att det var ca 1,5 timme för tidigt för att bege sig mot förskolan. Barn har verkligen svårt för det här med tidsbegrepp. För jag vet inte hur många gånger jag fick säga "vi ska inte fara än. Om en stund". 


Är så glad att hon trivs där. Och jag trivs med att lämna henne där. Hoppas att lillasyster får plats på samma förskola när det närmar sig för hennes del. Men det känns långt bort. Även om jag vet att ett halvår går fort. För det är bara drygt 6 månader kvar. Elsie är ju inne på sin 8e månad i livet.

Lite facts about Elsie


- Håller på få sin 3 tand. Det betyder att hon sover dåligt på dagarna, vill helst sitta fast på mig, magen krånglar. Hon har inte velat äta någonting idag. Välling + lite plommonpure och massa amning. 

- Hon är jäkligt snabb och det går inte att lämna henne någonstans. Hon ålar sig fram. Hon försöker krypa men hon står bara och gungar på samma ställe. Tror inte det är så länge kvar tills hon kryper på riktigt.

- Har ingen aning om hur mycket hon väger eller ju lång hon är för det var väldigt länge sen vi var på bvc. Men jag märker ju att hon växer. Plockade bort i princip alla kläder från hennes garderob nu och tog fram storlek 74 och 80. Fanns faktiskt en hel del fina kläder från Belle som jag glömt bort. 

- Hon har börjat äta väldigt bra (förutom idag då) och hon får både lunch, middag och mellis på eftermiddagen. Ammar morgon, mitt på dagen och på kvällen. Hon ammas emellanåt på natten också. Tror så länge hon sover brevid mig så kommer hon göra det. Vi får se om vi inte snart ska börja introducera egen säng. Vi sover dock bra tillsammans så vågar inte gambla med sömnen;) 

- Hon är den sötaste bebisen jag vet och väldigt "lättsam". (Gillar egentligen inte att beskriva bebisar så lättsam/jobbig/gnällig osv. Alla bebisar är ju underbara. Dom har bara sina perioder och stunder. Dom kan HA det jobbigt). Men hon är verkligen underbar. Min lilla bebi...