Helgen!

Kommentera

I fredags så for jag och barnen ut på stan en sväng. Vi åt lunch och sedan gick vi på biblioteket. Belle har börjat intressera sig mer och mer för böcker. Och det är ju ett vettigt intresse som man gärna vill ska utvecklas. Så vi hann bläddra i en hel del spännande böcker. Ibland vill hon jag ska läsa men brukar gilla att sitta själv och berätta vad det är hon ser på varje bild. 


Johan slutar ju tidigare på fredagar så när han kom hem efter 14 så satt vi ute en stund och fikade lite. 


När barnen hade somnat för kvällen så satt vi och såg en film. Men jag var rätt trött då jag känt mig lite hängig under veckan. Så det blev som vanligt en tidig kväll;) 

På lördagen så jobbade jag några timmar för hockeylaget. Och på kvällen var vi bjudna på kräftskiva hos Liza och Markus tillsammans med Lisa och Hannes. Belle fick sova över hos mormor och morfar medans Elsie fick följa med. Är inte riktigt redo att lämna henne över natten ännu. 

Men det gick ju bra ändå. Vi hade jätte trevligt. God mat, lite vin och trevligt sällskap gjorde att vi glömde titta på klockan och vi kom inte i säng förens efter 02. Men även om jag varit trött idag så känner jag mig så fylld av energi ändå. 
Kvällen var helt klart värd dessa få timmar sömn.

Känner mig så tillfreds med livet just nu. Känner mig lycklig!!! Vill typ bara att livet ska stanna av lite. För jag vill bara vara där jag är nu. Ibland kan jag komma på mig själv inte riktigt våga njuta fullt ut när allt känns bra. Det är väl någon slags försvarsmekanism. Men... Det som händer framöver har jag ju ingen aning om. Det kommer alltid jobbigare tider. Men likaväl kommer det ju bra tider också. Det är ju så livet är. Det är ju bara att följa med och ta det som det kommer. Man fixar det mesta. Faktiskt....


Nu ska jag äta lite godis och sedan lägga mig och sova! Så trött ;)