Höst!

Kommentera

Än hur underbart det är med sommar så känns det ändå rätt okej när den närmar sig sitt slut. Underbart är kort. Och jag vet inte om det är för att sommaren är underbar för att den är så kort eller om den känns kort för att den är så underbar? Men jag brukar vara rätt nöjd efter dessa månader.. 


Hösten känns lite som en nystart, mer än vad kanske ett årsskifte gör. Jag är en rutinmänniska och trivs bäst med lite "ramar". Under sommaren brukar det mesta bara ur fas och ibland vet man inte ens vilken dag det är. Det är ju rätt nice och man behöver en sådan period under året. Men det brukar kännas bra att "komma på banan" igen.. 

Jag tror just sommarmånaderna kan skapa en stress. Än en om det är tänkt det ska vara precis tvärtom. Man har förväntningar, lagt upp planer, vill hinna massa saker när man äntligen är ledig. Och så kanske det inte blir som man tänkt. Mot hösten så känns det mer okej att bara vara... vet inte varför.. men det känns vara så. 

Jag ser framemot att komma igång med träningen. Det har blivit väldigt lite träning denna sommar. Typ ingen alls. Har helt enkelt inte har sån stor lust och disciplin. Och det är okej. Men nu känner jag verkligen en lust! Snart drar hockeyträningen igång och jag har aldrig varit så peppad på träna som nu. Det gäller verkligen att hitta något som är KUL. Jag är inte någon stjärna men det spelar ingen roll;) 

Den här hösten ska jag och Johan se till att ha barnvakt någon helg och hitta på något bara VI. Alldeles för länge sen och något som jag känner vi verkligen behöver. Alla som är småbarnsförälder vet att VI-tiden är något som hamnar långt nere på priolistan. Det är en hektiskt, jobbig och naturligtvis en underbar tid med småbarn. Men ska man fixare måste man vara ett starkt team. Så viktigt. Älskar ju honom så mycket.

Under den här hösten kommer barnen utvecklas och det är en himla häftig resa att få vara delaktig i. Det är så fint att se dom skapa ett slags band till varandra. Elsie älskar att titta och inspektera sin storasysters alla tokigheter och Belle är inne i en period där hon ska hjälpa Elsie med allt. Dom SER varandra på ett helt annat sätt nu. Älskar det. 

Så ja, jag är med andra ord så redo för en  ny årstid nu ❤