Höstinköp

Kommentera

2 arbetsdagar kvar innan jag går på mammaledighet igen.

Såhär i efterhand är det faktiskt inte en sån tokig idée att kanske dela mer på föräldraledigheten. Ett alternativ hade ju varit att vi jobbat 50% under hösten. 
Men nu är det lite svårt att ändra på då Johan börjar jobba på riktigt i höst. Och det är faktiskt inte så tokigt att vara hemma med barnen heller ;)  
Om det någon gång i framtiden blir aktuellt med en föräldraledigt till så tror jag vi kommer ändra upplägg. Jag ser ju vad nyttigt det är för Johans relation till barnen när jag är borta en stund om dagarna. Förstå mig rätt, det är inget fel på deras relation sen innan, men på dessa två veckor ser jag skillnad. I positiv bemärkelse. 
Familjen klarar sig ju galant, även utan mig. Och det är en sån skön och befriande känsla.. om man får säga så;) 


Barnen har fått lite nytt inför hösten.

Elsie saknade någon typ av overall för utomhusbruk. Man hänger helt klart mer ute med barn nummer 2. Gissar vi kommer vara mycket på lekparken efter förskolan och Elsie börjat bli för stor för att bara ligga och sova i vagnen. 
Älskar minirodini. Både deras design, kvalité. Belle fick i våras både skaljacka och byxor därifrån och det syns knappt att det är använt, trots lek och bus och en hel del vändor i tvättmaskinen. Elsie kommer kunna ärva det sedan;)
Älskar att mina barn är födda på samma tid av året så säsongskläderna kan gå i arv. Därför väljer jag att lägga lite extra pengar på just utekläder. Då vet jag att de håller även till nästa. ( om nu inget oförutsett skulle hända;)

Belle har fått ett par kängor från kavat. 
Är så nöjd med deras skor. Dom passar Belles fötter perfekt. Hon hade deras skor yxhult i vintras och dom var så varma att hon inte ens behövde tjocksockar i. Så ifall hon inte kan ha dom i vinter så får det bli ett exakt likadana, men i större storlek.
Hon har haft kavats sandaler i sommar och även dom ser i princip oanvända ut trots att hon hade dem väldigt mycket. 
Har dock märkt att deras skor och modeller kan skilja väldigt mycket i storlek. Man måste mäta noga och följa storleksguiden beroende på vilken skomodell man köper.. kan skilja 1-2 cm nästan. Och det är rätt mycket. 

Nåväl, nu ska jag slappa i soffan framför The Office innan det blir en tidig kväll. Barnen vaknade nämligen vid 05 imorse;)