Måndag

Kommentera

Det är så kul att gå tillbaka i bloggen och läsa om Belle och om henne i Elsies ålder. Nu vid 8 månaders ålder var vi påväg att flytta in Belle i ett eget rum. Vilket vi gjorde när hon var mellan 8-9 månader. Egen säng och eget rum... känns så långt bort denna gång🤣

Jag tror en stor orsak till Elsies och min samsovning är att det är en slags rädsla som sitter kvar sedan hon var sjuk i RS. Jag känner mig som mest trygg när jag har henne nära mig. Jag vill ha stenkoll på henne och hennes andning. Jag tänker inte så ofta på själva händelsen men det har bara blivit en rutin som vi trivs med. 

Jag har helt enkelt accepterat att vi gör olika med barnen. Dom ÄR olika och fungerar olika. Kan inte jämföra och försöka göra likadant med dem. Och sedan bli besviken om vissa saker inte funkar. Jag känner mig många gånger som en förstabarnsförälder och är lite osäker emellanåt.

Det enda jag vet är att dom kommer få samma trygga uppväxt, lika mycket kärlek, samma möjligheter, samma frihet men även gränser. 

Sedan spelar resten inte så stor roll ❤ Det viktigaste är ju att dom får må bra och få sitt egna behov tillgodosett.