Torsdag!

2 kommentarer

Min älskade bärsele råkade ju försvinna förra fredagen. Hade packat den i cykelvagnen och när vi kom hem var den inte där. Luckan till det lilla bagagetutrymmet var tydligen inte stängt ordentligt så det måste ha ramlat ut. Efterlyste den och fick reda på att någon hade hängt upp den på en stolpe vid ica. När vi kom dit så var den ju inte där. Någon hade alltså tagit den.

Men inget ont som har något gott med sig, jag var tvungen att köpa en ny.
Var ju grymt nöjd med min ergobaby men var sugen på att testa en annan ergonomisk sele. Så denna Tula hittade jag på en köp och sälj sida på Facebook.
Och vilken dröm! Den sitter ännu bättre än ergon, och då var jag ju inte missnöjd med den. Den känns stadigare och tyngden hamnar mer på höften. Och eftersom Elsie inte blir mindre kommer den passa ett bra tag framöver. 

Vi använder ju selen varje dag och främst vid nattningarna. Det tar aldrig mer än 10 minuter så somnar hon. Och det spelar ingen roll om det är jag eller Johan som gör det. Jag använder den även när jag är själv med barnen på dagarna och behöver få Elsie att somna. Då behöver jag aldrig gå iväg utan kan vara med Belle hela tiden. Elsie somnar lätt i oljud som tur är;) men hon är ju inte van vid något annat.

Den underlättar med andra ord vårat liv som småbarnsförälder;) 

Nu sover barnen och vi får se om jag orkar vara vaken till idol ikväll. Har somnat innan 20 ett par kvällar nu 🤣 

 
1 Anonym:

skriven

Hej!
Jag kan inte bestämma mig om vi ska köpa en ergonomisk sele eller sjal till våran bebis som kommer om några veckor. Har du provat både sele och sjal, och kan du i så fall rekommendera någon? 😊

Svar: Sjal tycker jag är mysigare när bebisen är nyfödd. Jag använde Aldoria bambu soft trikåsjal. Nackdelen med den är väl inte att den funkar så länge. När bebisen blir tyngre och tyngre avlastar den inte lika bra. Kunde kanske ha den 2-3 månader. Nu använder jag mest sele. För den avlastar bra och sen får det mycket fortare att få på sig;)

Men tycker sjal i början och sedan sele/vävd sjal beroende på hur intresserad men är av att knyta. Ergobaby har bra selar och med spädbarnsinlägg (Så man kan använda redan från det att dom är nyfödd ).
lindaforsgren.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Supertack för ditt svar! Då blir det en sån sjal till att börja med 😊