onsdag

Kommentera
Tidig morgon i detta hushåll. Barnen somnade lite senare än vanligt då vi var borta igår. Hade en förhoppning om att dom skulle sova lite längre idag. Men tyvärr vaknade dom 04.30. 
Elsie var fortfarande trött. Hon skulle lätt kunna sova länge på morgonen om det inte vore för att storasyster gärna vill väcka henne;)

Hursomhelst, vi har redan jullov här hemma. Det började gå magsjuka på Belles förskola förra veckan så jag var snabb på låta henne vara hemma istället.  Hoppas vi klarar oss. 
Denna vecka har vi både begravning och julafton. Skulle vara så sorgligt att missa främst begravningen ifall vi skulle bli sjuka.
Imorgon är det dags. Mormors begravning. 
Det som känns mest konstigt med att hon inte finns mer är att jag aldrig mer kommer träffa henne. Aldrig mer. Tror jag har lättare att acceptera att hon var sjuk och gammal än det faktum att hon inte finns. 

Cancer. Fy fan. Tycker jag hör det ordet så ofta nu. Denna vidriga sjukdom kryper allt närmre en och jag är så rädd att någon i min närhet ska drabbas. Tänker på det ofta. Tyvärr. Ska vara tacksam att min familj är frisk. Just nu. Ska försöka njuta av det. Men vi är alla potentiella offer. Tyvärr. 



På fredag börjar jag jobba. Ska jobba alla mellandagar. Det blir kul! Ser verkligen framemot det. Kommer känns extra bra i januari när lönen kommer;) 
För jo, jag är rätt less på föräldrapenning just nu🤣