Torsdag!

Kommentera

Här är vi lite trötta idag. Elsie somnade sent och Belle vaknade tidigt. Elsie åt i princip från 14.00-21.30 igår. Och hon kanske sovde sammanlagt en timme under den tiden. Så när klockan närmade sig 21.00 började hon bli övertrött. Men direkt jag stoppade henne i sjalen somnade hon och sov sedan till 05 imorse. Hann just amma henne och hon somnade om så stegade Belle in med 100 mjukisdjur och tyckte vi alla skulle "stiga opp". Så ja, det blev raka spåret mot kaffebryggaren om jag skulle bli till liv igen.

Belle åkte till förskolan 08.30 och jag och Elsie har bara slappat i soffan. Nu ska vi snart göra oss iordning för att hämta Belle med vagnen. Är glad jag köpte en syskonvagn. Hade faktiskt ett tag där tänkt att det kanske inte behövdes. Eftersom Belle nästan var 2 år när lillasyster kom. Men vi använder den mycket och kommer gör det ett tag framöver. Belle älskar att åka ut med vagnen. (Även om hon ha börjat vela gå brevid lite grann). Men utan den hade jag inte vågat mig ut med dom båda speciellt långt. Dom gånger Belle sover på dagarna så sover hon helst i vagnen.

Ja, det är lite sisådär med Belles sömn på dagarna. Ibland går det absolut inte, och ibland säger hon till att hon vill sova. Hon hade t o m sagt på dagis, mitt i lunchen, att hon ville "sova vagn". Och då är hon trött.  Hon säger även till på kvällen att hon vill gå och sova. Så jag antar hon styr det där bäst själv. 

Vissa barn slutat tidigt med dagssömnen och vissa barn behöver den även längre upp i åldrarna. 


I helgen har vi inga planer. Eller egentligen har vi en sak vi måste göra. Vi måste städa ur och organisera upp i vårat förråd. Får ångest varje gång jag öppnar dörren. Får ångest varje gång jag tänker att vi måste ta tag i det. Vi har alldeles för lite förvaring för att ha två barn. Jag blir mer och mer sugen på köpa större. Visserligen skulle man kunna bygga ett förråd här på gården. Men jag vet inte..
Vi trivs ju väldigt bra där vi bor. Jag skulle helst vilja bo på exakt samma koordinator men ett större hus ;) eller samma hus fast större. Nåväl, det är ingen brådis med det.. Men om någon vill byta sitt fina stora hus här på Forsdala till ett fräsht trevligt radhus med minimalt med skötsel kan ni slå en signal!;)