Onsdag!

3 kommentarer

Det var två trötta barn vi nattade. Belle har inte sovit något idag och då kan det bli lite kämpigt efter middagen. Tycker det är så svårt med den här övergången från att sova till att inte sova på dagen. Hon behöver sova på dagen men när hon gör det är det svårt att få henne att somna på kvällen. Vi brukar anpassa lite efter hur dagen ser ut och vad vi ska göra. 

Idag har vi mest varit hemma och då behövs inte den där vilan.

Idag så var vi mest tagit det lugnt på förmiddagen. Efter lunch kom Robin och hälsade på så vi for en sväng på lekparken. På eftermiddagen blev vi bjudna på fika hos några här på området.

Mackor och kladdkaka. Dom hade t o m gjort den mjölkfri. Jag räknar inte med att andra ska tänka på det. Men jag uppskattar det verkligen. Nu ska ju jag inte vara mjölkfri förevigt men jag börjar bli van. Är dock lite fundersam för vad som kommer hända sedan när amningen är avslutad och jag kan återgå till det vanliga? Min mage kommer väl få en chock när jag börjar göra ostmackor och dricka iskall mjölk igen 😂 
Längtar verkligen efter ost. Det finns inga bra mjölkfria alternativ. Oatly har en variant som heter "På mackan" och ska likna typ creamcheese. Och den är rätt okej. Äter mest havrebaserade produkter och inte så mycket soja. Oatly har bäst.

Hursomhelst. När vi kom hem igen grillade vi hamburgare och avslutade dagen med Pippi Långstrump innan tjejerna somnade.


Nu ska vi fortsätta se The handmaids tale. Den var riktigt bra faktiskt... 

 
1 Gabriella:

skriven

Har du testat Jeezlys ost? Annars är det ett tips om du vill ha skivbar ost. Den funkar för oss här hemma iallafall (både Lukas och Cleo har mjölkproteinallergi), eller så är det för att vi glömt hur vanlig ost smakar 😂

2 Gabriella:

skriven

Har du testat Jeezlys ost? Annars är det ett tips om du vill ha skivbar ost. Den funkar för oss här hemma iallafall (både Lukas och Cleo har mjölkproteinallergi), eller så är det för att vi glömt hur vanlig ost smakar 😂

Svar: Åh tack för tipset! 😃 det ska jag genast köpa! Är ju sugen på göra pizza någon dag men funkar ju inte så bra om man inte har någon typ av ost. Hur går det för Lukas förresten? Har hans allergi vuxit bort eller är han fortfarande allergisk?
lindaforsgren.blogg.se

3 Anonym:

skriven

Dom finns i kyldisken där alla vanliga ostar är, på storica ☺ han är fortfarande allergisk men vi provocerar med jämna mellanrum och det går bättre för varje gång. Nu får han "bara" utslag och blir knasig i magen. När han var yngre kräktes han, sov sämre, fick märkbart ont och bajsade blod när vi försökte så jag tror och hoppas att det är påväg att växa bort. Därför förstod vi rätt snabbt när Cleo blev dålig att det också berodde på allergi. Hoppas det växer bort för er snabbt ☺

Svar: Tack 😘 vi ska på barnmottagningen i augusti och ta prover. Men hon ska vara helt mjölkfri ända tills hon fyller 1. Vad som händer sen vet jag inte men kan tänka mig vi får pröva lite försiktigt med mjölken igen:)
Hoppas era barn blir av med allergin😘
lindaforsgren.blogg.se