Sovmorgon

Kommentera

Barnen verkar ha förstått det är det semester! Imorse steg vi inte upp ur sängen förens strax före 8. Så skönt. 

Elsie har ju haft en lång period med väldigt tidiga mornar. Men nu verkar det ha vänt. Njuter så länge det varar ;) 

Idag har Elsie fått äta sin första portion mat. Eller ja, inte riktig en hel men ungefär 1/3 burk spagetti och köttfärssås. Det gick hem! Kändes så skönt. Jag ska ju jobba om 4 veckor. Visserligen bara halva dagar. Men jag kommer vara borta ca 4.5 timme och det skulle kännas bra om hon kunde äta något mål mat då. 


Kommer försöka ge henne lunch varje dag nu i en vecka och sedan kanske utöka med ett mål till beroende på hur det går. Men det viktigaste är ju att hon får i sig någon slags lunch ( För jag kommer vara borta mellan 09.30 - 14.15 ungefär). 

Tänker inte stressa med att sluta amma. Utan det får ta den tid det tar. Men jag vill ändå känna att jag kan vara borta emellanåt och veta att hon kan få i sig mat ändå. Hon är inte så förtjust i flaskan ännu. Men däremot pipmuggen. Ska testa ge henne välling i den tror jag..