Till fjälls

Kommentera

I fredags packade vi ihop oss i bilen och begav oss mot fjällen. Johans farbror har en stuga i Marsliden. Vi kom fram mitt på dagen till ett strålande väder. Vi satt mest ute och njöt av värmen och utsikten, grillade mat och pratade.


Igår hade vi planerat att vandra upp på fjället. Elsie hade dock blivit lite förkyld på natten. Men vi bestämde oss att gå ändå.
Men vid första stoppet började Elsie hosta rätt mycket och blev mer slemmig. Så vi gick tillbaka igen. Kändes inte roligt att fortsätta när hon verkade bli påverkad av luften. Så efter lunch för Johan och fiskade och jag, Kicki och barnen åkte på en liten utflykt till trappstegsforsen och åt glass.  

Vi hade egentligen tänkt stanna till idag men bestämde att åka hem igårkväll när barnen skulle sova. Kändes inte riktigt bra i magen när Elsie blev så snabbt dålig. 

Hon hostar väldigt mycket och har mycket slem. Hon verkar irriterad över det. Så hon är inte sitt bästa jag. Åkte faktiskt in med henne på akuten igår för att jag blev så orolig då det gick så snabbt för henne att bli påverkad av förkylningen. Hon hade bra syresättning. Först hade dom tänkt att hon skulle få inhalera men det blev inte så. Kändes skönt att det ändå var bra med henne. Men med RS viruset i bagaget är det nog lätt att brusa upp sig när man ser tendenserna till symptomen igen. Dessutom har jag lärt mig att alltid åka in oavsett. Vi var ju inne med henne 2 ggr samt träffade en läkare på bvc. Inget tecken på RS då. Men det gick snabbt och är glad vi åkte in en sista gång 💗

Men vi har haft 2 trevliga dagar i fjällen så jag är nöjd ändå 😀