Lilla magen

Kommentera

Den här bilden togs bara några dagar innan Elsie föddes. Även om jag var spyless där i slutet kan jag inte låta bli att sakna magen. Det är något speciellt att vara gravid alltså. Och jag har haft turen att uppleva det två gånger. Jag är mer än nöjd att ha fått två små fina flickor. Även om jag sagt ( och fortfarande drömmer) om en stor familj så kommer jag faktiskt inte sörja om vi inte får fler barn. Ja.. Jag känner att våran familj är fulländad nu.

Däremot kan jag känna en viss sorg ifall jag inte kommer får uppleva en gravditet och en förlossning igen.  Att detta var SISTA gången någonsin.  Det är själva upplevelsen jag kommer sakna. För det verkligen så häftigt. 
Är min kropp evigt tacksam.

Nästa steg i livet (efter mammaledigheten) är ju att få jobba och tjäna pengar! Finns ju så mycket som vi vill göra. Jag drömmer om att gifta mig och ha det där stora bröllopet. Vi vill spara pengar till barnen och uppleva saker. Vi vill någon gång köpa ett större boende.

Men det viktigaste är ju naturligtvis att bara njuta av det vi faktiskt har! Tiden går alldeles för fort. Och drömmer man om nästa steg och jämt har tankarna där.. då missar man ju själva livet...