Lördag!

En kommentar

Vi vaknade rätt utvilade hela familjen. Elsie har sovit gott i sin säng hela natten.


Igår var vi inne med henne på vårdcentralen. Jag kände på mig att det var något som inte stod helt rätt med henne efter veckans kaotiska nätter. Jag trodde först hon hade fått öroninflammation. Men det var det inte. 
Men efter läkaren lyssnat på lungorna och kollade syresättningen så konstaterade han att hon hade problem med luftrören. Han pratade om förkylningsastma. Vilket kan vara vanligt efter ett rs-virus. Så nu har hon fått medicin och en inhalator. Och det märktes effekt redan på en gång. 
Så skönt! Inte så konstigt om mått dåligt. 

Det värsta som finns är ju att inte vetat vad som varit fel! Små barn kan ju inte berätta och förklarar varför dom mår som dom mår. Men nu så! Älskar sjukvården. Vi har haft tur att alltid träffat nogranna och bra läkare, sjuksköterskor. 


Idag ska Johan och Belle fara och bada på badhuset. 3 gången den här veckan ;) Tror Johan tycker det är minst lika roligt som barnen. Jag och Elsie ska fara på akuten (låter värre än det är) och inhalera och kolla syresättningen. Förhoppningsvis är allt bra med henne. Känner såklart en viss oro över henne men jag vet och litar på att dom har koll på henne. Kan inte ta ut det värsta i förskott.


Ikväll ska vi ju ha barnvakt en liten stund. Om allt fortsätter kännas bra förstås. Har varit en tuff vecka men det kommer bli bättre ! Det vet jag ♥️♥️

 
1 Ellinor:

skriven

Det känns som personalen inom sjukvården är extra noggranna när det gäller barn 🙌 Håller tummarna för att det blir bättre! ❤️