Fredag!

Kommentera

Älskar fredagar! Dagen innan helg och dessutom slutar Johan tidigt. Det blir inte samma stress. Vi åt en tidig middag och sedan hann vi ha lite fredagsmys med barnen. Belle ville se Frost och äta chips. Vi är inte superhårda med sötsaker/snacks. För det första så är ju Belle inte jätteintresserad av tex fika. Hon gillar isglass och vissa godisar. Men nästan inget fikabröd (ibland bullar). Festis dricker hon ibland. Men hon gillar mest mjölk. Däremot har hon fått upp ögonen för cola! Hehe.

Jag vet ju att socker inte är bra för barn. Så är det ju. Och det är fakta. MEN jag kommer ju inte kunna kontrollera det i all evighet och jag tror ju mer förbjudet något är.. ju mer spännande är det. Vill bara hon sa få en vettig relation till det. Och jag tycker vi på sätt och vis har det. Att fika tex är ju även en social grej. Jag vet ju själv hur mysigt det är att få träffas,fika, prata och ha en mysig stund med kompisar eller familj. Det är ju själva grejen runtomkring bullen. Det är ju livskvalité. (Naturligtvis kan man ju äta nyttigare alternativ, men ni förstår). 
Och någonstans där vill vi väll landa med vår sockeruppfostran. Ibland nu och då vid vissa tillfällen. En sunt tänk helt enkelt. 
Förbud är något jag aldrig tror på.. 


Och påtal om sötsaker! Igår hade vi babyshower för Andrea. Så himla mysigt alltså. Jag åkte bara och plockade upp henne. Utan att hon visste något. Och sedan åkte vi till Liza där dom hade gjort iordning glassbuffe. 

Det blev glass, frågesport och massa prat. Älskar såna här kvällar! Ger så mycket energi. Och så skönt att få komma iväg från hemmet en stund. Utan barn. 

Det var nice.

Nu blir det idol och sedan en tidig kväll!