Friday!!

Kommentera

Äntligen Fredag! Vi steg upp alldeles för tidigt även fast jag sa högt och tydligt till barnen att vi skulle ta sovmorgon. Dom lyssnar som vanligt aldrig på sin mor;)


Det var egentligen min tur att få sovmorgon men vi har börjat med någon slags byteshandel här hemma. Johan är redo att nästan offra vad som helst för att få ligga kvar i sängen och det utnyttjar jag ju såklart;) Så jag ska få en stor godispåse från Shell SAMT få bestämma vad vi ska hitta på imorgon. Lätt värt en tidig morgon tycker jag;)


Sedan en vecka tillbaka har vi börjat introducera mjölk i kosten enligt läkarens ordination. Vi har börjat med lite vanligt smör på mackan, testa någon barnmatsburk med mjölk i ( är så lite mjölk överhuvudtaget i dem). Det finns tydligen två vägar att gå när man ska börja provocera dem. Antingen via deras kost eller bröstmjölken. Ammar ju lite för lite för att det ska märkas skillnad via mig. Så det blir mest via hennes mat. Det funkar bra. Märkte dock hon fick lite utslag på magen när vi testade lite vanlig välling. Så där får vi ta det försiktigt. Elsies allergi visar sig ju inte i ond mage. Utan på eksem och utslag. Så jag får för mig att hon inte är jätte allergisk och det kommer nog snart växa bort.


Nu ska vi fortsätta ta det lugnt här hemma. Efter lunch ska vi ta oss ut en sväng. Verkar ju bli en fin dag♥️