Tisdag

Kommentera

Försökte mig på lite höstfotografering igår. Det gick sådär. Barnen är ju inte speciellt road av att sitta stilla några längre stunder;) Elsie ville mest käka löv och Belle ville bara springa omkring. Av över 100 kort blev det bara 1 som blev hyffsat;) 

Måste verkligen ta tag i Elsies fotoalbum nu. Har mycket bilder men det tar emot att sätta sig vid datorn och sortera och välja och framkalla. Dessutom är min dator inte direkt snabb så man måste ha tålamod och TID att sitta en stund. 
Jag vill verkligen att dom ska få ett riktigt album var. Även om tekniken är fantastisk och pålitlig så litar jag ändå inte på att bilderna ska finnas kvar i all evighet. Känslan att bläddra i ett fotoalbum går inte att jämföra med att klicka på datorn/surfplatta/mobil.  

Här hemma händer mycket och ingenting. Vi kämpar med både blöjavslut för den största och sluta amma nattetid för den minsta. Det går framåt för dom båda. Man måste bara ge det tid. Och även om det går långsamt så går det åt rätt håll. 
Tålamod är nog en viktig egenskap när man har småbarn. Det gäller i många situtioner;) 

Nu sover Elsie och jag ska sätta mig ner och skriva upp tider jag ska jobba. Det är inte så länge kvar nu. Kommer börja jobba dagarna innan jul och mellandagarna tills Johan börjar jobba i januari. Sedan är jag hemma igen ett par veckor. Sedan börjar jag på allvar 1 februari och då är Johan hemma tills inskolning. Känns långt borta men jag VET att tiden går fort!