Måndag!

Kommentera

Vi har haft en rätt lugn måndag här hemma. Elsie har haft feber hela helgen och hade fortfarande lite förhöjd temperatur idag. Tror hon har tredagars febern. Vet att Belle hade det kring den här åldern. Hon är inte snorig och hostar inget. Förhoppningsvis är hon helt frisk imorgon. 

Hon har sovit så dåligt dessa dagar. Vi hade ju kommit igång med att sova i spjälsäng och ingen amning på natten. Men nu är vi tillbaka på ruta ett igen;) 
Men det är somsagt ingen brådis med det. 
Tycker det har varit lite kämpigt med nätterna. Och jag klarar inte av att hon blir ledsen. Det känns inte bra att neka henne den närheten. 
Johan säger att "känns det rätt, då är det rätt. Känns det fel, då är det fel". En jäkligt simpelt resonemang. Därför ska man göra det som känns bäst för en själv och ens barn. Och inget är fel så länge det känns rätt. Och inget är rätt om det känns fel. Typ så. (?). 
Men jag är helt övertygad om att allt kommer lösa sig med matintag nattetid om jag får göra på ett sätt som känns bra för mig. I min takt.
Men pallar inte 3-4 skrikande nätter... 

Annars är det bra med oss! Det har hänt så mycket med Belle senaste veckan. Hon har på något sätt hittat sitt inre lugn;) 
Hon pratar väldigt mycket och tänker. Hon har lekt och pysslat på för sig själv. Och varit bara allmänt.. nöjd och medgörlig! 

Nu ska jag släppa framför Tv:n och vänta tills Johan kommer hem så vi kan fortsätta se Suits!