Onsdag!

Kommentera

Just nu går mina dagar ut på att hålla koll på Elsie. Hon är verkligen överallt. Minns inte det var såhär svettigt med en 9månaders bebis 😂 Det bästa hon vet är sladdar, kontaktuttag och äta smågrus. Finns ingen leksak i världen som kan konkurrera med det. 


En liten update såhär vid 9månder:

- Har börjat äta jättebra, både gröt, frukt och mat. Välling går sisådär. Men det kommer nog senare. Kan tänka mig det kommer gå bättre när jag inte ammar längre. För då finns det inget alternativ;)

- Sover 2 pass under dagen. Ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Det variera rätt mycket hur långa dessa pass är. Men hursomhelst somnar hon ca 19 på kvällarna. Om allt går som det ska;) 
Hon sover i sin spjälsäng i sitt rum men vaknar alltid sent på kvällen/natten och får komma in till oss. Men det är ju en bra början! 

- Nu har hon fått sin första tand där uppe! Det är ett tydligt mönster med sömn och tandsprickning. Båda våra barn blir oroliga på natten när det är dags för tänder. Nu ser jag att den andra tanden brevid är påväg så får nog förbereda mig på lite oreda nattetid igen;)


Om två veckor har vi tid på barnmottagningen för att kolla upp hennes mjölkproteinallergi. Jag vet egentligen inte vad som ska göras. Nu är vi alla så van att jag inte tänker på det längre. En del undrar om jag själv har känt någon skillnad när jag slutade med mjölkprodukter. Jag har inte känt något alls i min kropp. Möjligtvis att jag inte känner mig lika uppsvälld efter jag ätit. Men det är knappt märkbart så vet inte om det har med det att göra. Ska dock bli spännande att se hur kroppen reagerar när jag börjat äta som vanligt igen. Kan tänka mig att det är DÅ jag kommer känna skillnad. Men jag kommer nog måsta ta det stegvis så kroppen vänjer sig igen.