Onsdag!

Kommentera

Godmorgon! Belle är på förskolan, Elsie sover och jag håller på förbereda lite lunch till Elsie. Det blir linsgryta med potatis och morötter. Ska bli spännande att se vad hon tycker om det. Belle gillade aldrig maten jag lagade. Hon åt helst burkmat. Men Elsie verkar tycka om både och. Dessutom är utbudet lite begränsat då hon inte får äta mjölkprotein. Därför är det rätt smidigt att göra maten själv, för då vet jag ju exakt vad som är i. 


Här hade jag gjort egen spagetti och köttfärssås. Gjorde den lite fastare i konsistensen och rullade små bollar. Då är det lättare för henne att äta själv. Hon älskar att sitta och plocka med maten. Men jag måste "stödmata" henne emellan. För en hel del kommer ju på golvet ;)



Igår hämtade jag ut en matta jag beställt till hallen. På hösten blir jag alltid så sugen på inreda med mer textiler. Göra det lite mer mysigt. Är sugen på ett par nya gardiner i vardagsrummet. Och mer kuddar.. och filtar! 


Nu vaknar Elsie så nu ska vi se vad hon tycker om min linsgryta;)