äntligen över!

Kommentera
Har äntligen fått komma hem. Mår ändå helt okej även om jag emellanåt har ont och blir lite illamående ibland. Aptiten är inte den bästa än. Jag har fått träffa min läkare och operationen hade gått bra. Han hade hittat både två "vanliga" cystor och en s k dermoidcysta. Den andra äggstocken såg helt normal och fin ut. Kändes bra att höra. Den trasiga äggstocken har aldrig fungerat säger han och det känns konstigt nog bra. Dvs är det ingen förlust för mig att ha plockat bort den. Jag kommer inte behöva gå på någon planerad efterkontroll. Om jag inte får problem eller om labb hittar något annat. Men han lät rätt säker på vad det var. Så nu är det bara att försöka återhämta sig fysiskt och mentalt. 

Jag har haft tur säger läkaren att man hittat det här eftersom jag inte haft några tydliga sympton. Ingen smärta eller något annat. Det finns så mycket knasigt som kan hända i kvinnokroppen utan att man märker det. Man ska nog inte gå och oroa sig i onödan men är det något som inte känns som vanligt ska man inte vänta med att kolla upp det. Jag har nu blivit väl undersökt och det som varit "dåligt" är nu borta. Det känns bra ändå. Är glad och tacksam över vi ha så bra vård och jag har blivit så väl omhändertagen. Det är fint det... ❤