lördag!

Kommentera

Elsie sover och Johan och Belle är på badhuset. Jag sitter ute och gör i princip ingenting. Jag får inte lyfta eller bära vilket gör att man är rätt begränsad. Läkaren ville sjukskriva mig i 4 veckor. Men sa att om jag känner mig pigg kan jag testa efter 2 veckor. 
Just nu skulle jag aldrig klara av att jobba eftersom jag ha rätt ont emellanåt. Men jag känner att det redan börjat gå åt rätt håll, så om 2 veckor tror jag absolut att jag kommer känna mig på benen igen. Jag försöker inte sitta still allt för mycket eftersom jag upplever att det gör ondare. Var helt död imorse när jag vaknade och kunde knappt ta mig upp ur sängen. Men efter att ha varit uppe och gått och fixat lite här hemma kändes det genast mycket bättre. Läste min journal och där var där stod det 100 anteckningar om "Linda har varit och gått i korridoren" "Gått flera gånger till Serveringen" "Mår bra och har varit uppe flera gånger" . Det säger rätt mycket om hur jag hanterar en sjukskrivning😂 Min största utmaning är att dra i handbromsen och inte gå ut för hårt med andra ord;) 

Om vi hinner i sommar kommer vi bygga ut altan här framme också. Vi sitter mest här pga solen och att Belle helst vill vara där så hon kan cykla/leka med dom andra barnen. Det är mycket barn på gatan. Dom är väl 5 i ungefär samma ålder. Sen några som är lite äldre men dom leker ändå med henne. Igår fick hon faktiskt vara ute och leka själv en stund. Det är en himla bra gata Guldvägen efter som det inte är så mycket trafik. Ingen genomfartsgata. Det var något jag egentligen inte tänkte på förens nu när Belle ha blivit större. Men det är ju en stor fördel att bo på ett ställe där det är "barnvänligt". Och det är det verkligen här med dessutom lekpark, gångstigar och skola i närheten. Det enda som fattas är en liten affär ;)