Måndag

Kommentera
Vi hade en lugn helg här hemma. Känns som vi varit iväg eller haft mycket planerat senaste tiden. Det var tänkt vi skulle ha besök i helgen men fick tyvärr ställa in då Belle åkte på vattkoppor förra veckan. Tycker inte hon har varit märkbarkt påverkad av dom. Hon har klagat lite på att det har kliat men inte mer än så. Samma energi och ingen feber eller annan sjuldomskänsla. Elsie har inte fått.. än. Men vi vet ju inte om det var det hon hade i höstas eller om det var höstblåsor.  Hon borde ju få snart om hon inte haft.

Coolaste tjejen i sina nya vårkläder! Älskar färg på barn. Tycker man kan blanda färger och mönster hursomhelst. Är svag för mini rodinis kläder. Synd bara dom är dyr och man inte är rik;) Men äsch, jag är egentligen ingen storkonsument av annat så tycker man får ha någon svaghet här i livet. 
På tal om konsumtion, så har jag en tid nu följt minimalisterna på instagram och blivit inspirerad av att leva ett "enklare" liv. DVS mindre prylar och mindre konsumtion. Låter ju motsägelsefullt i dagens värld och framförallt instagramflöde där man dagligen blir upptryckt med bilder på fina prylar, topprenoverade hem osv osv.
Jag känner inte att jag vill, har råd och framförallt har tid att vara där. Om jag inte lånar pengar förstås. Men jag vägrar låna pengar. Jag tycker det är en frihet att inte binda upp hela min lön på lån. En frihet av svängrum. Jag vill nog leva enkelt. Tror jag trivs bäst där. Där jag kan vara spontan, kanske åka iväg en helg med barnen? Kanske en utlandsresa, kanske byta ut vårat risiga matbord när som helst under månaden och inte efter den 25e? Jag vill  heller LEVA än BO! typ så...