snart!

Kommentera
om 2 veckor är föräldraledigheten över! Läskigt men spännande på samma gång. 

Det som känns läskigt och nervöst:

1. Att Elsie ska vara utan mig. hehe. Hur kommer det gå? Nu ska hon ju vara hemma med sin far som naturligtvis fixar det galant. Men det är inte så länge kvar till förskolestart. Det känns nervöst att lämna bort henne till någon annan. Belle började ju föris vid samma ålder och det gick ju hur bra som helst. Nu kommer Elsie dessutom börja där hon har sin syster. Dessutom är hon bekant med både miljön och personalen på förskolan. 

2. Hur ska jag hinna allt runtomkring? Städ, tvätt, matlagning och allt det där. Men har funderat på en lösning.
Städ: ingen kommer vara hemma och stöka ner= mindre städning.
Tvätt= Ägna en kväll och en stund på helgen åt det. Tack för att vi nyligt skaffat torktumlare. Den underlättar sjukt mycke.
Mat: Innan denna föräldraledig storhandlade vi och lagade 2-3 maträtter på söndagar. Bara att värma till middag. Det resulterade i mindre disk. Ska helt klart göra likadant denna gång. 

3. Hur trött kommer man vara? Tänk om ungarna sover dåligt och man måste upp tidigt och köra på som vanligt? När man är mammaledig kan man ju bara säcka i soffan med orimliga mängder kaffe och ha nedräkning tills det är kväll och man får sova igen. 

Ja, det var väl bara det. Sedan skulle jag vilja börja smyga in lite träning. Hockeysäsongen är snart slut (typ). Och då måste jag hitta på något annat tills hösten igen. Men jag avaktar med det tills jag känner mig bekväm i den nya vardagen. 


Men det ska bli så KUL att börja jobba också. 
och jag känner mig redo!