torsdag

Kommentera
Denna värme alltså. Har haft 2 tuffa veckor på jobbet. Och det är värmens fel. Huvudvärk, uppsvälld, trött och ont i benen. Dessutom med en förkylning i kroppen.
Älskar att det är sommar på riktigt, men kommer inte överens med temperaturen. Jag ber om ursäkt i förväg för eventuella stavningsfel och osammanhängande meningar, men man blir ju loco av denna värmebölja😂

Vi (mest jag kanske;) håller på planera för bröllopet. Planerar nog mer i huvudet än rent praktiskt dock. Förra veckan hämtade vi ut ringarna och dom va såå fina. Pirrade nästan lite i magen när jag såg dom där i asken. Jag har hämtat ut mina skor som jag beställt, och dom satt perfekt. Så det kan jag bocka av nu. 

Idag efter jobbet sprang jag in på seconhand och tittade efter lite dekorationer. Jag har ju en bild av hur jag vill känslan och temat ska vara. Men det är fan inte lätt att knyta ihop det. Hittade iaf några fina guldramar som jag piffat till med lite "tavelkritpapper". Har köpt en hel rulle med sånt som man bara klistrar fast. Måste köpa en bättre penna att skriva med. Hade hoppas på hitta massa guldljusstakar. Behöver ca 20 men hittade bara 3. Får fara dit med jämna mellanrum och leta. Tillslut kanske jag ha skramlat ihop 20 guldljusstakar. 
Vi har ju såklart gjort en budget för det här bröllopet och dekorationsposten är av det mindre slaget. Man får ju prioritera vad man vill lägga krut på och för våran del är det mat och underhålling. 
Så dekoration får jag snällt leta på seconhand eller försöka komma över billigt på annat sätt. Jag ser det lite som en utmaning. 
Sen kommer jag inte gå under om vissa saker skiter sig. Jag försöker mentalt förbereda mig att allt kommer inte bli exakt som vi tänkt men det kommer bli bra ändå. Det gör att jag känner mig mindre stressad över hela den här grejen.

Nu ska jag snart sova så jag är pigg inför veckans sista arbetsdag. Slutar vid 13.30 imorgon så helgen är inom räckhåll😀