kämpa!

Kommentera
Vi har haft två vidriga dagar här hemma. Ett ord: Magsjuka! I juni dessutom! Hade räknat med att detta var bortgjort för den här säsongen. Johan har haft det värst, barnen lindrigast, märkte nog knappt att barnen hade det för dom var lite risig i magen en kväll men trodde mest det berodde på allt grus dom stoppar i sig. Jag har mest mått riktigt illa och haft feber. Johan får det alltid värst! 
Tur i oturen hade jag min lediga dag idag även om jag helst hade spenderat den på något annat vis. Hade sett framemot att fara och bada på badhuset som vi planerat och sedan ut och äta middag med några tjejkompisar. Men det sket (bokstavligt) sig rejält. Är lite besviken. 
Samtidigt är jag glad att vi får göra bort det nu och inte nästa helg då vi åker iväg. Är dock lite orolig för vårat resesällskap då våra barn går på samma förskola ( jepp det kommer därifrån då vi fått mejl och att magsjukan går). 

Barnen är tack och lov pigga och deras 72 timmar har gått. Piggheten är dock lite på gott och ont då vi föräldrar inte alls har deras energi. Men jag ha försökt roa dom så gått jag kan ändå då Johan inte varit pigg. Bra start på sommarlovet;) 

Nåväl,vad gör detta om 100 år? Även om det är döjobbigt när man väl är uppe i det.


Idag har vi byggt koja, lekt rolllekar (som är Belles favvo just nu). Vilken fantasi hon har. Det är mycket mamma/pappa/barn. Men idag har jag fått vara "morfar" och Elsie fick vara "mormor". Hon leker att hon ska på jobbet. Frågade idag vad hon har för jobb. "Pensionär" svarade hon. Så himla kul. Hon vet inte vad det är men hon vet att man kan vara det😅 Hon är så uppfinningsrik och kan låtsas att vissa saker är något annat. En sko kan vara en telefon, stenar kan vara pengar, en pinne kan vara ett gevär ( ja hon leker att hon ska jaga älg). Eftersom hon är mitt första barn är allt så nytt för mig. Hon är inte mer unik än något annat barn men jag förundras över hennes utveckling. Jag vet ju inte hur allt går till. Det är rätt häftigt att få följa med på resan från en bebis till ett barn i olika faser.

Nu sover våra små juveler så vi ska ta det lugnt. Ännu en dag är över. Imorgon är det bättre.