Semester

Kommentera
Det är inte många sekunder per dag jag sitter stilla ska ni veta! Men så är det väl när man är på charter med en 1.5 åring och en badälskande 3åring. Tror jag legat i solstolen mindre än 20 minuter sammanlagt på 4 dagar;) 

Men det ÄR ändå semester på något vis. Semester från allt annat i vardagen. Ingen städ, ingen tvätt, ingen matlagning, ingen disk. Bara full fokus på ungarna. Precis vad jag behöver. Vi behöver. Alla familjer borde med jämna mellanrum åka iväg (behöver nödvändigtvis inte vara långt bort) och bara hänga med varandra. I nya miljöer med andra rutiner än hemma. Är så imponerad över barnen som ba fixa allt nytt. Tror också är nyttigt för barnen att komma utanför hemmet och få följa med på äventyr. Barn är anpassningsbara. Men ja, det är lite bökigt att resa med barn. Det är inte som när man är själv. Men mitt bästa tips är att inte va så noga med allt. Det kanske inte blir exakt mellis klockan 10, Det kanske blir 2 glassar för mycket, det kanske blir cola och strips till luch, dom kanske inte kommer i säng klockan 19 och du kanske måsta muta dom med chips när du vill sola en stund;)

MEN har dom aldrig ätit så bra och sovit så bra sen vi kom hit. Elsie somnar bara helt plötsligt brevid mig i sängen. Det har aldrig hänt förrut. Dom kanske också behövde den här semestern? 
Barnen äter och testar allt. Elsie åt friterad bäckfisk till middag idag som hon tyckte va supergott. Belle som hatar efterätter har smakat hela desertbordet på eget initiativ. Hon käkar grillspett, stekt fläsk och sånt där vi sällan äter hemma. Dom är nyfiken på annan mat. Det gillar jag. 

Nu sover dom små liven så nu ska vi hänga på balkongen en stund innan jag också lägger mig. Imorgon ska vi på en badpark!