helgen

Kommentera




Så var ännu en vecka och helg över. Veckorna har ett helt annat tempo nu när föräldraledigheten är över.
Tycker det går bra att både jobba och hinna med barnen. Känner mig inte så fasligt stressad. Barnen trivs bra på förskolan och det går oftast smidigt att lämna dem. Ibland kör det såklart ihop sig. Vissa situationer är stressiga, men jag KÄNNER mig inte stressad. Typ så.

Helgen har varit fin. I lördags tog jag med mig Belle och min systerdotter på bio. Första gången för Belle och visst var det spännande. Älskar verkligen den här åldern. En ny värld öppnar sig och man kan fara och hitta på lite "nya" saker med Belle. Elsie är i en ålder det man är mer begränsad. Men snart är även hon där. Är glad jag har barnen hyffsat tätt. Även om det varit tufft emellanåt så känner jag att det börjar klarna. Det är mycket mycket lättare alltihopa nu. Och jag är så glad att dom är nära varandra i åldern. Helt klart värt alla gråa hårstrån. Skulle inte vilja ha det på något annat sätt. 

Idag var vi i Johans stuga och satt ute och faktiskt NJÖT av vintern. Första gången för iår. 

Ser framemot veckan. Barnen är friska och håller tummarna det håller i sig. På fredag har jag fått tid för att kolla upp mina cystor. Har både längtat och varit lite nervös. Men det känns skönt att få det gjort. Hoppas dom har försvunnit av sig själv. Jag vet faktiskt inte heller vad som är tänkt om dom är kvar. Men jag antar så länge dom inte blir större så gör dom inget. Så länge dom inte få för sig att snurra runt äggstocken så är jag nöjd;) 

Nu ska vi slappa lite i soffan och sen blir det en tidig kväll.