måndag

Kommentera

Jag och Johan hade en riktigt mysig helg tillsammans i Umeå. Det blev lite shopping, god mat och så hann vi träffa våra småbröder på lunch och shuffleboard.
Vi bodde på Stora hotellet som är mitt favorithotell i Umeå. Älskar hela stilen, miljön och inredningen. Påminner inte om något annat hotell jag övernattat på. 
Barnen fick stanna hemma hos mormor och morfar. Något sånt här ska man helt klart unna sig med jämna mellanrum. Detta var första gången vi åkte iväg sen Elsie föddes. 
Någonstans efter 1 års ålder har jag känt mig bekväm med att åka iväg och lämna barnen en hel natt. Tidigare än så har jag känt mig obekväm och tyckt det nästan känts jobbigt. Mer jobbigt än kul. Alla barn och föräldrar är ju olika så det varierar säkert kraftigt hur man känner själv. Men nu känns det tryggt att lämna barnen..

Idag har jag vabbat med dessa små. Eller Belle. Elsie har fått vara hemma med oss. Vet man kan lämna det "friska" barnet som vanligt på förskolan. Men Elsie är ju så liten och helt ärligt tror jag inte en 1åring har ut som mycket av att vara där. Inte på samma sätt som ett äldre barn. Ett barn i hennes ålder trivs bäst hemma med sina föräldrar. Därför känns det självklart att ha henne hemma så mycket jag bara kan. Belle däremot skulle nog tycka det vore tråkigare att vara hemma i flera dagar och "vabba" med Elsie. Hon skulle nog kunna vara där några timmar ändå. Hon är ju på ett helt annan stadie i utvecklingen där man verkligen kan leka och ha ut något av en stund på förskolan. 

Nu sover barnen så jag och Johan ska lägga oss och se på the wire! helt okej serie