Tack gode gud

3 kommentarer
Ni kan aldrig gissa hur nervös jag var i väntrummet. Hade som tur var med mig Johans mamma Kicki. Hon följde mig även på gårdagens röntgen. Lyckligt lottad som har så fin relation med min svärmor. Hon är nästan som min "extra"mamma. På riktigt. Hon vet i princip allt om mig och jag kan prata med henne om ALLT. Brukar säga till Johan att om vi någonsin skulle göra slut, så skulle jag aldrig göra slut med hans mamma😂 

Kicki följde med in och jag fick båda träffa läkare och sköterska. 
Röntgen visade INGET farligt. Ingen cancer, ingen spridning. Man kunde se en slags cysta som INTE är farlig, men som kommer opereras bort. En såkallad tvillingcysta. Det här låter vidrigt och märkligt men vet ni vad en sån innehåller? Jo, hår, ben och i vissa fall tänder!! Den här typen av cysta vet man inte vart den kommer ifrån. Men den är förmodligen medfödd och jag haft den hela livet. Men det är nu den börjat växa och man kunnat upptäcka den. Det är ett rent lotteri, för den är inte ärflig och man har somsagt inte mycket koll på dens ursprung. Man kan få den på andra ställen i kroppen.
Känner inte att jag kommer sakna min äggstock när den varit risig hela mitt liv. Antar att barnen inte heller kommer från den. Så inför operationen känner jag... ingenting. Den har bara skapat problem.
I bästa fall klarar jag mig med titthålsoperation. Men jag kan nog räkna med att det blir en  bukoperation då den är ca 7 cm stor. Känns som det kvittar för mig. Operationen blir nog lite förskjuten då det inte är lika brådskande längre. Men inom 6 veckor. 

Så SKÖNT! 

Det har varit en väldig jobbig vecka. Har tänkt och oroat mig så mycket att hela kroppen är tom på energi. Man hinner tänka så mycket. Har ibland tänkt så långt att jag sett mig framför mig hur barnen växer upp utan mig. Det går inte att styra tankarna. Ska försöka ta med mig lite postivit från denna korta hemska tid.  
1. Fan vad mycket oviktigt skit jag brytt mig om. 
2. Njut medans man är frisk. 
3. Största klyshan ever, men ack så sann : Lev i nuet. 
4. Lev även livet;) 

Ja det var väl det. Nu fortsätter livet med bröllopsplanering och allt annat fint som finns. Sen blir det tyvärr ett break med operation och sjukskrivning. Men det känns som en piss i havet just nu❤

 
1 Anonym:

skriven

Så glad och lättad för din och er skull ❤

2 Anonym:

skriven

Åh vad skönt att höra! Känner inte er men har tänkt på dig ❤️

3 Ellinor:

skriven

Så underbart! ❤️