helgen!

Kommentera



Jag har känt mig så trött i helgen. Seg i både kropp och knopp. Så är det väl ibland. Elsie har dessutom inte varit sitt bästa jag utan velat vara i min famn typ hela tiden.

Utöver det har vi haft en bra helg. Igår åkte vi till Johans stuga och sovde över. Barnen har varit ute hela dagarna. Precis som det ska vara;) 

Till veckan är det jobb och förskola som vanligt. Ska från och med nu testa jobba alla dagar i veckan men sluta lite tidigare vissa dagar. Eftersom jag jobbar 80% har jag tidigare varit hemma en hel dag varje vecka. Men det är rätt drygt att komma hem så sent alla andra 4 dagar. Om jag slutar 17 är jag inte hemma förens 17.15 och det känns som jag knappt hinner träffa barnen innan dom ska sova. Så nu ska jag testa en annan variant. Vet faktiskt inte vad som är bäst i längden för barnen. Kortare dagar men förskola alla dagar i veckan eller längre dagar och 1 dag ledigt. Får testa mig fram. Tur det bara är 5 veckor kvar till lov och 3 av dessa blir det dessutom 4 dagars vecka eftersom det är stängt på förskolan på fredag, 6 juni och sen midsommar. 
Någonstans är ju målet att ha dom så lite som möjligt på förskolan. Så känner iaf jag. Även om dom trivs där är det ju allra bäst hemma ändå ❤