Onsdag!

2 kommentarer
Kändes väldigt konstigt att skicka iväg barnen med Johan imorse. Belle frågade varför jag skulle vara hemma. Tror hon också tyckte situationen var lite knepig ..

Men hur ofta är man hemma helt ensam en hel dag? Dessutom är jag lite begränsad. Kan ju inte göra allt för mycket. Ska ju varken bära eller lyfta och med dom restriktionerna så krymper antalet "måsten" här hemma till i princip 0.
Däremot har jag pysslat lite . Har tänkt väldigt länge att jag skulle måla om ett bord som blivit utsatt för en hel del...slitage. (läs busig 3åring med en tuschpenna i högsta hugg). Efter lite knep lyckades jag frakta ner bordet för trappen genom att dra ner det i en ikeapåse. Målarburken var en svår nöt att knäcka då det stod högt uppe på en hylla i förrådet. Men lyckades ta ner den genom att dra ner den från olika "depåer" och tillslut i en påse så jag kunde styra ut den med fötterna. Sen var det bara att sätta igång.


Vackert med teak och hade gärna haft kvar den så, men gissar på att om jag försökt slipa bort Belles vackra konstverk hade det nog inte varit så mycket kvar av skivan😂 





Blev lite finare än tidigare. Hade gärnat målat den i typ en grå matt färg. Men fick ta det som fanns hemma. Kanske genomgår den en ytterligare renovering sen. Det här med tuschpennor och barn är ju något man aldrig kan lita på.. 


 
1 Anonym:

skriven

Så fint det blev, trevligt med guldfötter. Tack för i helgen,roligt att ses :-).

2 Anonym:

skriven

Dessi