Vårat hem

Kommentera
Nu ska ni få se! När jag rensade bland lite papper här hemma så hittade jag broschyren när vi köpte vårat hus. Jag som tyckt att vi "inte gjort så mycket". Lite har det faktiskt hänr och visst kan man se skillnad. Tror aldrig man blir "helt klar" utan det är ju fortfarande grejer vi vill fixa. Det som saktar ner farten är ju tid, pengar och lust. Men tycker vi har kommit en bra bit.

Här är bilder från övervåningen.. 


Överåningen består ju av 4 sovrum, badrum och ett litet förråd. Fanns tyvärr ingen bild från badrummet, men kan säga som så.. det var inte gjort något sen huset byggdes, dvs i början av 70talet;)


Och så här ser det ut nu i Belles rum. 2 sovrum är större, och 2 är lite mindre. Hon har ett av dom större. 

Här är badrummet. Ångrar liiite att vi valde så mörk matta. Men för 3 år sedan tyckte jag det va snyggt hehe. Så är det ju med trender hit och dit. I tvättstugan blir det med andra ord INTE en mörk matta. Tror det får bli rätt neutralt. Ljusgråmatta och vita väggar kanske. Något tidlöst. 



Här är Elsies sovrum som just nu även är ett kombinerat gästrum. Hon sover ju bara här  och sen leker tjejerna i Belles rum. När dom är såhär små så skulle dom kunna dela faktiskt. Men när det är dags för juniorsäng tror jag gästsängen åker ut. Vi har ju väldigt sällan övernattande gäster och dom få gånger kan man ha madrasser. Så när gästsängen är borta så ska jag lägga ner lite mer kärlek på hennes rum.. 


Det är är vårat sovrum och ja, det är en märklig möblering. Men vi samsover ju hela familjen periodvis och det visade sig vara en smart lösning att ha ena sidan av sängen mot en vägg. Elsie sover innerst, sen jag, sen Belle och sedan agerar Johan fallskydd på kanten. Funkar klockrent. Belle och Elsie väcker nämligen varandra om dom ligger i mitten tillsammans. Så denna möblering är alltså lösningen för att få maxad sömn på nätterna. Ingen feng shui här inte men fan va vi sover gött ändå


Här är trappen/hallen och så ser man en skymt av det fjärde rummet som är Johans datarum. Det får även agera skrotrum emellanåt... hehe. 

Nedervåningen får ni se någon annan gång när det är mer städat. Vi klarar aldrig av att ha det tiptop i hela huset samtidigt. I helgen har vi grejat på här uppe då vi köpt garderoben som står där. Lite extra förvaring är aldrig fel..