fredag

Kommentera
Vilken härlig ålder barnen är i nu. Elsie är ju snart 2 år och det händer så mycket med henne. Hon pratar mycket och har blivit mer självständig på något vis. Hennes egna personlighet tar mer och mer form. 
Hon älskar att göra precis som storasyster, ha på sig halsband, skor, bära på grejer och sitt älsklingsgosedjur apan. Hon har en grym mimik och så lätt att läsa av. Hon sover som en sten men helst emellan jag och Johan. Men det spelar ingen roll. Så länge vi sover. Det är vårat motto. Fast ibland tror jag det hänger på oss. Eller bara mig.  Älskar att sova brevid den där lilla människan. Det är så det är.

Belle närmar sig sakta men säkert 4 år. Det märks att det händer mycket innuti henne. Hon ställer mycket frågor. Hon kan mycket själv (😉). Hon tycker mamma är dum ibland. Hon börjar bli intresserad av andra språk. Hon använder ibland engelska utryck, sjunger på engelska och vill lära sig räkna på engelska. Jag säger bara " hold your horses!!" du e  ju ba 3 år.. än! 

Älskar dessa små så det gör ont. Det är svårt att vara en vettig morsa. Men det enda jag vill är att ni ska vara lyckliga. Jag ger er mycket kärlek men alldeles för lite gränser ibland. Men någonstans så är jag övertygad att med ett ständigt öppen famn oavsett och oändligt med kärlek blir det människor av er ändå. 
Jag vill att ni ska känna er TRYGGA oavsett hur ni är, vem ni än vill vara, vad ni gör, vad ni än känner. 

Om jag bara visste hur det skulle bli när jag var en nybliven förvirrad 2 barnsmor. Nu känns det så självklart.