Vårat bröllop!

Kommentera
Medans allt är hyffsat färskt i minnet så tänkte jag skriva lite om våran dag. Mest för min egen skull då jag älskar att ha saker dokumenterat så jag kan gå tillbaka och minnas. 

Dagen startade klockan 08.30 för att göra hår och smink. Min mamma gjorde håret och Andrea sminkade mig. Jag ville ha en sån enkel frisyr som möjligt. Jag trivs inte i för uppsatt hår. Likadant med sminket. Jag ville inte känna mig för sminkad men ändå lite extra fin. För mig har det varit viktigt att jag ska se ut som mig själv. Så det blev helt utsläppt med lite lockar och en rätt naturell sminkning. Helt perfekt för mig och jag kände mig så fin och trivdes verkligen i det. 


När jag var klar och ätit en snabblunch var det dags för fotografering. Ni har ju sett bilder därifrån så detta inlägg kommer mest innehålla bilder från mobilen. Men inte min mobil, för jag tog exakt 0 bilder från hela kvällen. Telefonen låg i väskan hela eftermiddagen och kvällen. Ville verkligen NJUTA av denna dag. 

Hursomhelst, fotograferingen gick betydligt fortare än vi tänkt då det blåste och regnade stundvis. Det var kallt och jag frös. Så vi åkte rätt tidigt till kyrkan och festplatsen. Så där hann vi ta det lugnt en stund och fotas lite med barnen. Det var jätteskönt att ha den här stunden.. 
När klockan började närma sig 15.00 och det var dags för vigsel så började jag bli jättenervös. Jag var nog nervös över att mötas allas blickar i kyrkan. Nervös över att jag kanske skulle svimma. Nervös över att inte veta hur jag skulle reagera. Nervös över att bara stå där framme...



Men det blev en sån fin vigsel! Vi gick in till tonerna av Ted Gärdestad- För kärlekens skull på orgel. Mina farbröder sjöng och spelade 2 låtar, Kent- utan dina andetag och en egenskriven låt. Min svärmor Kicki läste en dikt. Konstigt nog har jag lite minnesluckor från själva vigseln. Det var så mycket mer känslor att hantera än jag kunde ana. Det går inte att beskriva.  Barnen satt längst fram som två små ljus. Men på slutet ville dom komma fram till oss och det fick dom såklart.


Efter vigseln gick vi in på Ruselgården där vi hade mingel med snittar och bubbel. 

På övervåningen hade vi dukat långbord för 71 gäster. Blev så nöjd med dukningen som gick i lite grönt och guld. Vi hade valt prärieklocka som blomster på borden. Det är nog min favoritblomma nu och kommer alltid förknippa den med våran dag. Jag hade också den i min brudbukett. 

Här har ni en bild på den. Den består även av eucalyptos och vita rosor. Så nöjd med den! 





Sedan blev det middag. Vi valde att ha buffé. Så det dukades upp en väl tilltagen grillbuffe med massa olika tillbehör. Våra fantastiska toastmadames Maria och Liza roddade allt under kvällen med tal, lekar och sånger som folk hade anmält. Vi visste ju ingenting om vad som skulle hända. Men blev glatt överaskad. 


Sedan tårta och brudvals ( eller kanske tryckare;)  innan festen kickade igång ordentligt. Boris bagage spelade hela kvällen. Alltså ett band måste ju vara den bästa partyhöjaren? Dansgolvet var aldrig tomt och det passade alla åldrar på festen. 
 
Såklart man måste ha ett photobooth på en bröllopsfest! Tror det aldrig var tomt där? 

Ja alltså, vilken fest!  Det blev ännu bättre än jag hade föreställt mig och helt klart värt allt slit, stress och breakdowns 🤣 Tack till alla som hjälpt till och Tack till Liza och Maria som hjälpt mig med allt + lite till. 

Så lycklig❤