Throwback

Kommentera

Det bästa med en blogg är ju att gå tillbaka och titta på vad man dokumenterat . Nu har jag skrivit här i 3 år. Gillar att skriva och när jag var mindre avverkade jag en hel del dagböcker. Dom har jag dock knappt vågat kika i för där skrev man ju sådant som INGEN skulle läsa;) känns främmande på något vis. Man lär ju måsta ha skämmskudden nära till hands den dagen man törs öppna lådan med hänglåsdagböckerna;) 


I en blogg är väl man som tur är lite mer återhållsam. Där får man ju välja vad man själv är vad som känns okej och inte okej att skriva. 

Nåväl. Tillbaka för 3 år sedan:

November 2014 var jag gravid med Belle. Vi visste det skulle bli en liten tjej. Men mer än så om hur livet skulle bli visste vi inte;) 

När jag tittar på bilder från när jag var gravid så känns det så overkligt på något vis. Att jag har haft mina barn i min mage. Så naturligt. Typ det naturligaste som finns. Det är ju så kvinnokroppen är konstruerad. Men det ÄR svårt att riktigt förstå det ändå.

November var även den månad vi flyttade in i huset! Pappa och Johan hade kämpat med renovering hela oktober. Jag bidrog inte med så mycket förutom lite spacklande av några lister;)
Är ruskigt glad vi lyckades knipa detta boende istället för en större lägenhet (som vi först var ute efter).

November 2015 och Belle var 9 månader! Nu när jag ser bilder på henne så ser jag ju att systrarna Forsgren är rätt lika varandra. 

Jag hade börjat jobba en eftermiddag i veckan. Johan pluggade mycket hemifrån och dom gånger han var i Umeå så ställde farmor och mormor upp som barnvakt.

November 2016... ca en månad innan Elsie var beräknad. Minns mina tankar ofta snurrade kring livet som tvåbarnsmor. Gruvade och var rätt nervös inför det. Belle var ju fortfarande rätt liten. Och jag skulle dessutom ta hand om en nyfödd.


Jag blev dessutom sjukskriven. Inte kul men välbehövligt. Behövde verkligen ladda om batterierna. Jag gjorde ytterst lite den tiden. Åt mat och tittade på serier. Minns vi såg the office. Det gjorde vi även den kväll värkarna drog igång. Och nu varje gång jag ser Steve Carell tänker jag på fostervatten och buksmärta 🤣 


November 2017.. rikast i hela världen. Tänk att dessa fina människor är MIN familj♥️ Tänk om jag hade vetat detta när jag skrev i mina små dagböcker i mitt tonårsrum år 2001. Då hade jag aldrig behövt oroa mig något. Livet skulle bli bättre än jag någonsin trott!