onsdag

Kommentera
Vi har aldrig varit så frisk som 2018 men aldrig varit så sjuk som denna december. 
Trodde ju vi skulle få en vabbfri vecka så här sista veckan innan jul. Men i tisdags fick Elsie 39 graders feber. Hon har varit hemma 2 dagar. Tack och lov verkar det varit en kortvarig feber. Men ikväll har hon varit orolig och hon hostat väldigt mycket så hon får vara hemma imorgon och ta jullov redan nu.
Jag som tyckt  att jag och johan ska turas om och vabba varannan dag bröt det löftet tidigt i sjukdomshistoriken. Fan. Det är kanske det sämsta månaden på hela året för mig att vabba. Det känns inte bra att Johan måste vara hemma så mycket. Får dåligt samvete. Men försöker trösta mig att jag avstått från mitt jobb 2.5 år då jag varit mammaledig och han fått pyssla med sitt;) Det går nog jämt ut innan barnen flyttat hemifrån. Förutom att jag lovat han sovmorgon 3 dagar i rad, med start på lördag, så ska jag ta mer vabb nästa gång. Den här månaden har dock varit extrem! 

Nu ser jag framemot en FRISK jul. Kommer bryta ihop om vi får en endaste liten bacill till i detta hushåll...