Tisdag

Kommentera

Snart blir Elsie 2 år! Den här lilla morsgrisen. 2års åldern är den mysigaste åldern helt klart. Tiden då dom börjar bli en liten människa. Hon pratar mycket och bildar längre och längre meningar. Det är inte alltid man förstår vad hon säger och då kan det bli lite frustrationer från hennes sida. Hon blir också väldigt ledsen om hon inte får följa med och vara med Belle. Hon ska ha stenkoll på henne och följa efter henne hela tiden. Belle har tack och lov ett bra tålamod med Elsie. Hon är väldigt mån om henne och dom bråkar (just nu) inte särskilt ofta. Belle leker just nu mycket rolllekar, och även om Elsie inte fattar riktigt allt hon menar så går det bra. 

Nu har ju jag bara 2 barn men jag tycker den mest "krävande" åldern är från 6 mån till 1.5 år.  Det är en tid det händer mycket, det ska skapas rutiner, tandsprikning, mycket utveckling, seperationsfaser, faser överhuvutaget. Nu vid 2 års ålder är det som allt har fallit på plats. Både för barnet men även för mor och far ;) 

Ibland tänker vi på att uttöka familjen med ytterligare en liten. Men den allra minst småbarnstiden ligger fortfarande för färskt i minnet, vilket gör att jag känner mig så osäker. Det är rätt skönt att barnen blivit större. Men alltså, nyfödd bebis. Det är ju något speciellt. Den känslan. Tanken att aldrig få uppleva den igen gör mig samtidigt lite sorgsen. Vilken TUR vi inte behöver bestämma oss nu. Som Johan säger, händer det.. så händer det. Vi lämnar det där.