köttfri måndag

Kommentera
När Johan är borta passar vi på att äta det som han inte tycker om;) Idag hade jag med mig sushi till lunch och linsgryta det till middag. 
Jag gillar att äta vegetarisk mat och tror faktiskt inte jag skulle ha några större problem med att skippa köttet. Det enda jag skulle sakna var nog bullens pilsnerkorv och falukorv;)
Det klart, en grillad köttbit är inte så tokigt men jag skulle nog klara mig utan. Finns ju mycket annat man kan grilla.
Nu ska jag absolut inte bli vegetarian, utan jag äter allt. Men att laga mer vegetariskt kommer jag göra. Johan hade faktiskt med sig min linsgryta till lunch idag och den fick godkänt! 
Belle älskar den också. Hon bara slevade i sig den till middagen utan ett ljud. Det är ett bra betyg det!

Johan är somsagt borta så jag ha nyss satt mig i soffan efter Belle lagt sig och jag hängt upp tvätt. Så skönt. Är jätte trött idag. Så det blir en tidig kväll. Imorn slutar jag lite tidigare och på onsdag är jag ledig.
Men efter denna vecka kommer jag jobba mer än 75%. För då är det dags för Johan att ta över stafettpinnen här hemma. 
Vi får väl se hur mycket mer jag kommer jobba. Kommer nog vara ledig nån eftermiddag ibland/ heldag. Men inte kanske varje vecka. Kommer anpassa efter kunder. Vissa veckor är det mer och vissa veckor lite mindre och då kanske man kan vara hemma nån eftermiddag. Vi får se helt enkelt. Har ju ingen förskola att ta hänsyn till från om med nu,  så jag kan vara flexibel:)